JENHILD
 Jenny Hilda Julia Henriksson

Time flies but you are the pilot

Fyra tidsrelaterade saker som upptar cirka all min tankekapacitet just nu:
 
1. På torsdag (25/2) har jag bott i Skottland i exakt sex månader. Ett helt halvår. HUR sjukt?

2. Om exakt en vecka är det exakt tre månader tills det är exakt ett år sedan jag tog studenten. Ett år sedan jag sprang ut ur skolan med den vita skepparmössan på huvudet. Ett år sedan alla känslorna kom på en och samma gång (see what I did there). Ett år sedan jag träffade många av de vänner jag brukade träffa varje dag.
 
3. Om mindre än 3 månader fyller jag tjugo. 20. 20. 20. TJUGO. Jag är verkligen och verkligen inte alls vuxen. På en och samma gång. Jag längtade nyss efter att fylla 15 och ta moppekörkort, sedan efter 18 och bilkörkort. Och nu är jag strax 20?
 
4. Om bara tre år (våren 2019) tar jag examen. Det känns inte alls långt bort med tanke på hur fort detta året har gått. I vilket fall, då kommer det att vara hela tio (10!!!!!!!!!) år sedan jag började högstadiet. TIO ÅR JAG DÖR JAG DÖR!
 
Såhär skrev jag till min bästa vän angående allt det här: "Vi lärde känna varandra när vi var 8 for GODS SAKE !!!!!! Vi har känt varandra i tolv år. TOLV ÅR!!!!!!!!!!!!!!!". Och hon svarade: "Omggg allt detta kan inte vara sant. Blir rädd". Ja, jag också :-) Men ingen åldersnoja här inte! Nej, nej. Det är ju helt fantastiskt att man fortfarande är här egentligen. Att vi alla är här, och gång på gång tar oss helskinnade ur all skit. Oj vad djupt det blev nu. But keep up the good work, folks! Xx