JENHILD
 Jenny Hilda Julia Henriksson

Plugg, jobb, serietittande och listifyllande

Såhär vacker var solnedgången häromkvällen. Ridic.
 
Det enda jag gör nu för tiden är att plugga, jobba och titta på serier. Snart snart snart är college över för den här terminen och det ska bli så SKÖNT. Kan för övrigt inte förstå att det är maj imorgon. Önskar att jag var hemma ikväll och kunde fira valborg! Aprilvädret här har sett till att bjuda på fyra årstider varje dag, det vill säga regn, sedan snöstorm, och tio minuter senare blå himmel och strålande sol. Känner jag Skottland rätt lär detta fortsätta även in i maj. Härligt värre! Som ni märker blir det inte mycket mer intressant än såhär, så här kommer en till lista istället. Listor är ju alltid kul att både fylla i och läsa. Kram!



Vad gör du just nu?

Jag ligger i soffan iklädd morgonrock och invirad i en filt.



Vad skrämmer dig?

Just nu? Att misslyckas med mina sista inlämningar och exams.



Vad peppar dig?

Solen! Tänk att något så simpelt som lite solsken kan få en att känna sig oövervinnerlig. 



Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?

Kan man svara 'att resa' här?



Vad får dig att gråta?

Allt på ett ungefär. Senast var det slutet på Prison Break. :'-(



Vad är det sista du tänker på innan du somnar?

Hur många timmar jag kommer få sova.



Vad måste du ha hemma i matväg?

Kaffe, mandelmjölk, bananer, tomater och grovt bröd.



Vad är skönt?

Känslan när man äntligen fått uppskjutna saker gjorda, att gå ut med vänner, prata och bara glömma allt för en stund, att skratta, att nyduschad krypa ned mellan nytvättade lakan, att ställa klockan trots att man är ledig och snooza länge bara för att man kan.



Vad gör du när du är arg?

Blir tyst och reserverad, särsklit om jag är arg på en person. Spänner käkarna. Stänger alla dörrar lite hårdare än vanligt så att det inte ska undgå någon på vilket humör jag är. Kan ibland bli så arg att jag börjar gråta. Går ut och går/springer.



Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?

Hey,



Vad är du avundsjuk på?

Folk som har tid och kapital till att resa närhelst de känner för det.



Vad brukar folk kalla dig?

Julia, Julbob, Jules, man (:-)?), pal, poppan, hönan, gumman.



Vad är det viktigaste som finns?

Att stiga utanför sin egen lilla box och se sina medmänniskor. Förmågan att kunna se saker ur fler perspektiv än sitt eget.



Vad är ingredienserna för en bra utekväll?

All mah friendos, pubar, cider 'n' black, livemusik, dans, skratt, kramar, The Loft och sedan en härlig efterfest.



Vad vill du rekommendera?

Att flytta från platsen man växt upp på. Eller åtminstone resa, se andra platser och få lite perspektiv.



Lista härifån.