JENHILD
 Jenny Hilda Julia Henriksson

Ny lägenhet, förkylning och icke-plugg

På den lista med saker som ska klaras av innan jullovet finns nu bara biologiexam och kemiexam kvar. Borde verkligen plugga inför biologin på tisdag men.jag.kan.bara.inte. Jag vet inte var jag ska börja! Känner mig så fruktansvärt omotiverad och trött såhär i slutet av terminen. Vill bara ha jul already. Nåväl, flyttat jag jag iallfall gjort, så låt oss istället ta en titt på hur vår nya lägga ser ut:
 
 
Jag bor alltså tillsammans med min bästa tjejkompis här i Perth. Denna retro-vy möts man av när man öppnar dörren till vårt vardagsrum. Fint va!
 
 
Mer vardagsrum ft. vår pouffe/sittpuff/kudde Harley. Ja, det är vår son och vi har döpt honom till Harley.
 
 
Vi har en cykel också som vi bara inte kunde låta bli att köpa. Den ska upp på väggen så småningom. Julstjärnan som tittar fram bakom soffan fick vi av världens bästa pojkar i inflyttningspresent. Så gulliga <3 Nu över till mitt rum:
 
 
Jag sover på provisorisk säng i form av en utfällbar hård jäkla soffa och har en resväska som nattduksbord. Student life at its peak? Nä. Måste köpa en riktig säng och lite andra möbler snart. Tur att det finns många charity shops här i Perth där man kan göra riktiga fynd. En dubbel sängstomme + madrass för £80? Ja tack liksom.
 
 
Lägg märke till elementet ovan. Ett sådant finns i varje rum och de är menade att värma upp vår lägenhet, som är himla stor för att vara en tvårummare. Högt i tak är det också. Elementen gör visst sitt jobb, men det kostar så otroligt mycket att värma upp alla rum, så vi låter bara elementen i våra sovrum vara på en halvtimme innan sängdags. Resten av tiden trotsar vi kylan såhär:
 
 
Det är svinkallt här inne. Har blivit förkyld igen :-( Än en gång: student life at its peak. Hmm.

Nu måste jag ta mig i kragen och sätta fart med plugget. Vill ju inte faila mina exams!!! Puss och hej! Xx